چاره کمر درد مصرف دارو و مسکن نیست

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
  پایگاه صاعقه:: اغلب مبتلایان به کمردرد اقدام به مصرف انواع و اقسام داروها می‌کنند در حالیکه در بسیاری از موارد، چاره کمردرد مصرف خودسرانه دارو و مسکن‌های قوی نیست.
محمد تکبیری، دانشیار علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار   باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن نقش مهمی در بروز کمردرد دارد و افراد چاق و دارای اضافه وزن چند برابر بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به کمردرد و برخی دیگر از مشکلات مربوط به ستون فقرات دارند.
 
وی تصریح کرد: افراد سیگاری نیز از کمردرد و عوارض و مشکلات آن در امان نیستند و این افراد با کشیدن سیگار، خون‌رسانی به عضلات، اطراف دیسک و مهره‌ها را دچار اختلال می‌کنند و موجب بروز کمردرد و تشدید این عارضه می‌شوند.
 
تکبیری با بیان اینکه در صورت بروز کمردرد نباید بلافاصله به سراغ دارو رفت، تأکید کرد: اغلب مبتلایان به کمردرد اقدام به مصرف انواع و اقسام داروها می‌کنند در حالیکه در بسیاری از موارد، چاره کمردرد مصرف خودسرانه دارو و مسکن‌های قوی نیست.
 
وی گفت: یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری یا کاهش شدت کمردرد، اصلاح وضعیت نشستن است و از طرف دیگر پس از هر نیم یا یک ساعت نشستن، فرد باید چند دقیقه ایستاده و کمی راه برود و سپس ادامه کار خود را انجام دهد.
 
تکبیری با اشاره به اینکه تقویت عضلات کمر یکی دیگر از راه‌های پیشگری یا کمک به کاهش شدت کمردرد داشت، اظهار داشت:‌ در واقع وقتی عضلات ضعیف می‌شوند و تغییراتی در دیسک کمر ایجاد می‌شود، دیسک مستعد بیرون زدگی و فشار بر روی پاها می شود که این موضوع به عنوان دیسک‌های بیرون زده شناخته می‌شود که خود این عارضه نیز با مشکلات و دردهای زیادی همراه است.
 
وی خاطرنشان کرد: پرهیز از پوشیدن کفش‌های نامناسب و پاشنه‌دار به ویژه در زنان، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین، پرهیز از نشستن به مدت طولانی و پرهیز از انجام حرکات و ورزش‌های سنگین و طولانی مدت از دیگر راهکارهای پیشگیری و همچنین بهبود کمردرد است که باید از دوران کودکی و نوجوانی به آنها توجه شود.
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید